Terveisiä mökkihöperöltä!

Eli siis joo, täällä ollaan, melko vastentahtoisesti kylläkin. Voisin paasata tässä kymmenen jalan verran miten epäreiluja vanhemmat ovat, ja miten lapsellisia kun haluavat riistää meiltä kesäloman viimeiset viikot mökkeilyyn yms, mutta säästän teidät. Voisin myös paasata siitä miten tää kone(isän työkone) ei päästä mua facebookiin, mutta nyt se toimii. Voisin myös paasata miten täällä on kuuma, miten täällä ei meinaa saada henkeä, mutta kuka sitä jaksaisi lukea, kun omalla pihalla on melko varmasti sama tilanne. Mulla olis vaikka mitä paasattavaa, mutta koitan säästää ne kouluvuoteen, joka siis taas alkaa pian.

Mua pelottaa ysiluokka, siis kaikki valtakunnalliset sun muut. Joku joka on käynyt ysiluokan, voisi ystävällisesti kertoa mulle kuolenko mä sinne, kun kasiluokkakin oli kamala. Hirvittää enkun tunnit, kun hirvittää saanko siitä IKINÄ sitä kymppiä. Jos en saa, niin palaan vierailemaan lukioaikana suomisen luokkaan ja huudan sille niin etten ikinä, eikä se voi laittaa mulle huonoa käytöstä. Mua pelottaa itseasias kaikki läksyt ja kokeet, kun pelkään että failaan ne kaikki. No, pakko vaa pitää pää kylmän ja pystys ja puskee eteenpäi ku mummolumes(HANNASTYLE:DD:D:DD Inside). Jos murrun ni sit murrun, pakko vaa liimata ittensä kokoon pala palalta ja suomentaa se ruotsin kappale ja kahlata matikan tehtävät läpi vaikka paperi olisikin kyynelistä märkää. Eikä muute ois eka kerta.

Mun tarttis panostaa jazziinki, ja pianoon. Tai kuka tietää millon pianotunnit jatkuu, mut siis vois soittaa muutenki jotai muutaki ku kissanpolkkaa. Ja jazzis ois iha jees jos venyis johonki eikä ois pallo. Boingboingboing. Niin, ja olenpas fiksu, mulla on nyt kun ysiluokka alkaa, KOLME tuntia viikossa. Plus ne ehkä mahdolliset pianotunnit. Aijuu, ja läksyt, ja kokeet, ja elämä. No, ehkä mä voin tehdä jotain hyödyllistä sen sijaan enemmän ku maata sohvalla omena(tai vaihtoehtoisesti leipä) kädessä. Vois myös vaihteeks venytellä, kun mä olen ku rautatanko, mikä venyy vaan jos on pakko, eikä sillonkaan paljoo. Ja vois pianon takii opetel soinnut, ku kukaa ei oo vaivautunu opettaa niitä(tai siis vaa käskeny opettelemaa niitä). Kauheesti pitäis tehdä.

En jaksais odottaa maanantaita. Me nimittäin lähdetään sillon äidin kanssa turkuun(iskä menee sin töihin) ja rahtaan Elinan mukaa. Saa nähdä mitä siitäkin tulee, kun äiti tuomitaan tutkimaan pöytäliinoja, ja meidät päästetään vaatekauppoihin yms. Viimeksikin seppälässä sattui ja tapahtui, niin saati sitten kun koko päivä saadaan leikkiä siellä(8 En oikeen tiedä onko mulla varsinaisesti mitään ostettavaa, varmaan jotain kyniä kouluun, kun mulla on aina ongelmia kynien kanssa, niinkuin Ellu hyvin tietää:D Jotain vaatetta tietty syksyyn ja talveen, joku huppari olis aina kiva, kun niitä on aina liian vähän. Ja jotain kivoja paitoja. Entäs housuja? Enpä tiiä, farkuilla ja kollareilla pärjää:D  Aina voi tietty jotain kalenteria kattoa, mutta kannattaako sellaista ostaa, kun aina unohtaa käyttää sitä. Demikalenteri ois kyllä kiva.

Huomenna nään taas Marttaa, mikä on NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIN kivaa. En edes muista millon ollaan viimeks nähty, ja en jaksa odottaa. Martta on ihan mahtava, mahtavin ikinä. Sillä on mielettömän hauskoja juttuja, ja sen nauru on ihana. Halaan sitä niin lujaa että se pelästyy.

~Eeva, mökkihöperö