DAY 07-YOUR BEST FRIEND


Marketta ja Elsa, teemapäivä menneisyys

Oi mun Elina!

Tätä on jotenki vaikee alottaa.. Mut siis mun mielestä ystävyys on sitä et mielipiteet voi erota monest asiast mut ollaan silti samal aaltopituudel. Niinku mä ja Elina.

Mun mielestä tyttöjen välisellä ystävyydellä ja perseen nuoleskelulla on tietty ero. Joidenkin mielestä on säälittävää että on pakko olla kaikesta samaa mieltä ja myötäillä toista väkisin, ja onhan se tietty, mutta kun se ei oo sitä ystävyyttä. Siis oletetaan että Elina sanoo et sen mielestä perunat on kamalia, ja mä taas tykkäisin, niin kai nyt sanon oman mielipiteeni enkä vaihda sitä toisen takia. Mut mietitään tilanne, kun mä vaikka riitelisin Elinan hyvän kaverin kanssa, Elina luultavasti myötäilisi ja kertoisi omia (ehkä lievennettyjä) mielipiteitään, eikä ilmoittaisi että mä olen kauhee ihminen. Eli mun mielestä se on ihan okei ja ainakin toimii. Meillä Elinan kanssa ainakin!

Meil on myös aika samanlainen huumori. Tänään talutin sen kanssa koulusta samaa matkaa, ja vastaan polki seiskaluokkalainen poika. Se polki sillee naama ihme rytyssä ja sen hampaat näky. Kun se on mennyt ohi, me katotaan toisiamme silleen "O.o" ja sen jälkeen matkitaan pojan ilmettä. ilman sanoja, täsmälleen samaan aikaan. Ja tänäänkin vaan naurettiin jotain hiirimiesläppää koko itsenäisyyspäiväkonsertti(juujuu, se on vasta maanantaina, mut kun se on vapaa niin..).
"Anteeks, mut ootko sä mies vai hiiri?" "Olen tändänsdän... HIIRIMIES!"

Totta kai kumpikin löytää tiettyjä huonoja puolia toisessa, mäkin voisin listata Elinasta about miljoona. Mut siis kun niitä on niin paljon, mut se on silti mun paras kaveri, eiks se kerro jo jotain? Kyllä mua ärsyttää aina kun lause alkaa "Mä oon muute huomannu et...." Sit sielt tulee jotain maailman itsestäänselvimpiä asioita, ja siin on sillee "joo... joo... niinpä..." Samoin on niin ärsyttävää, kun sillä on joitain tiettyjä kausia, siis kesän lopussa se jankkas sen etuhiusten pituudesta ("kesän alus ne oli tälläset...") ja nyt se höpisee bändipaidoist ja huppareist yms.

Elina on myös harvinaisen hidas välillä. Sen yleissivistys on ehkä tietyis asiois paljon parempi kuin mulla, mut sit taas välillä sil ei sitten leikkaa lainkaan. Mä olen meistä kahdesta se joka jaksaa paremmin lukea kokeisiin, Elina ei niinkään. Siitä johtunee että mun numerot on usein parempia(ei aina). Ei siinä mitään muuten, mutta kun mua rasittaa neidin asenne.
"Ei tälläsii voi osata!" "No vois laittaa noi selkeemmin!" "No ku ne on selitetty niin vaikeesti!" "On mul parempaaki tekemistä ku tällaset!"
Tekis mieli huutaa päin naamaa et herran jestas, jos olisit lukenu alueen edes kerran, tajuaisit, etkä pitäis kysymyksiä huonoina tai epäselvinä.

Mut vaikka se on tollanen uuvatti, löytyy siitä hyviä puolia enemmän ku huonoja. Sen kanssa lentää niin dorkaa läppää, eikä kukaan oikeen edes jaksa kuunnella meidän tarinoita urhoollisesta sähköasentajasta. Legenda on myös Elinan piirtämä Kocoum, joka taisteli karhun raivolla. Mun käsivarressa se on ollut noin kolme kertaa ja löytyy kummankin matikan vihosta. Kerran se oli ruotsin luokan taulullakin, ja iso teksti "ÄLÄ PYYHI!".

Meillä insidevitsejä riittää. Muistettavin on varmaan "BTW, MÄNTY JA KUUSI OVAT HAVUPUITA!" joka tuskin ketään naurattaa, mutta tilanne jossa tuo tuli oli jokseenkin hysteerinen.  Hupaisia sanontoja tulee mm. disney triviaa pelatessa. "NO VITTU VAALEENPUNANEN!" "Keltanen."
"ne oli ne... mitkä ne oli.. ne timpeli tompeli!" "titteli tom ja tittelityy." "AIVAN!"
Epäilyttävimpiä juttuja on kuitenkin goatsejutut, niistä ei puhuta julkisesti.

Meil meni aika kauan sillee, että mä puhuin tunteistani vähän väliä, ja Elina kuunteli, ja sitten haukuttiin joku lyttyyn. Nykyään taas Elinakin avautuu enemmän, ja siitä tulee kiva fiilis, tuntee ittensä tärkeeksi. Mä voin kertoo monia asioita sille, ja se kyl on valmis haukkumaan jotain tiettyä henkilöä vaikka koko yön, jos oon riidoissa. Mikä on aika mukavaa. Se on sellasta epämäärästä sanahelinää, mitä ei ehkä puolia edes tarkoiteta, ja puhutaan sitä kahdestaan, jottei kukaan saa koskaan tietää, eikä se satuta ketään.

Elina on vaan se paras kaikista.

~Eeva