Moikka

Nyt on taas semmoses tilantees et huh huh. Tajusinpas että taitais mennä koko maailmalla paremmin jos kukaan ei sanois mielipidettään mistään ja kaikki vaa puhuis mitä läksyy tuli ja mihi aikaa heräs. Parempi olis jos ei kukaan edes haluis sanoo omaa mielipidettään, ketää ei satuttais, eikä yhtäkkii huomais olevansa niin kusessa ku olla ja voi.

Mä en oo kusessa. Mut ei kauaa ja voin olla. Nyt täytyy vaa kattoo mitä sanoo ja ehkä on parempi etten sano mitään, kuitenki olisin vaa syvemmäl jossain mis mun ei edes tarvis olla.

Oon tässä pitäny tämmöstä "muuttumisprosessia" yllä, en siis halua muuttuu ihan eri henkilöks, mut sillee etten olis aina se joka haluu miellyttää ihmisiä, vaan uskaltaisin sanoa että mene ny jo pois! Haluisin olla niin vitun ilkee, ja olenki jossain tilanteis. Mun huumori saattaa olla paskaa, ja sanon jotain mikä voi satuttaa, ja se on paska juttu se. Mut antakaa ihmiset anteeks.

Tänää jazzis Maija kysy et halutaank me hymyil esitykses vai ol "pelottavii". No pelottavia totta kai. Mut sit mietin täällä kotona, et osaanko olla niin pelottava oikeesti? Kyl mä voin tanssiessa esittää pelottavaa, tapittaa yleisöä silmät selällään, mutta siis osaisinko olla luonteva samalla. Pienenä en kunnolla, olisin murissut ja revennyt nauramaan. Oon aika pitkälle sellainen, esitän läpällä jotain ja nauran päälle. Tanssissa en voi tehdä sitä, siispä esitän lievästi. Pitäisi uskaltaa heittäytyä rooliin, olla se torakka, jota inhotaan. Sekin on osa "muuttumisprosessia". Uskalla heittäytyä. Ajattelin pitkään että osaisin näytellä, mutta näytelmä ja elokuvassa kun minun piti kameran edessä sanoa tyyliin tervetuloa meidän kouluun, vaikutelma oli tönkkö ja suoraansanottuna paska. Onko se nyt niin vaikeaa. "tervetuloa meidän kouluun!" Ommage ku on vaikeaa.

Mut vaikka mä kuinka yritän muuttua parempaan, alanko vaan esittää? Laitanko taas maskin päälle ja show jatkukoon? Se tullaan näkemään.

~Eeva, torakkanne

CHISU-SAMA NAINEN

Luvattu on paljon
Rikottu enemmän
Vierelläsi valvon
ja kauniina sut nään

Sä oot se jonka
löydän aina uudelleen
Taas tässä oon ja valmis
uuteen kierrokseen


Mut mussa ei oo mitään
Mussa ei oo mitään uutta
Oon vielä samanlainen
Sama mieli
Sama sydän
Sama nainen


Mä muistan kyllä
ne kirosanat ja syyttelyn
ja anteeksi annan
jopa sen pahoinpitelyn


Mut mä en lupaa mitään
Mä en lupaa mitään muuta
Oon vielä samanlainen
Sama mieli
Sama sydän
Sama nainen

Mä en lupaa mitään
En enää lupaa mitään muuta
Oon vielä samanlainen
Sama mieli
Sama sydän
Sama nainen


Sanonut oon kaiken
Yö vaihtuu aamuun
Jos sä vielä haluut
takas mä tuun